Kopernikus.pl

Dziś matura - jutro studia. Podnosimy poziom kształcenia ogólnego w ZS 6 w Rudzie Śląskiej - Projekt unijny

  • Cele projektu i planowane efektyFinansowanie projektuOkres realizacji projektuMiejsce realizacji projektu
  • Zajęcia w projekcie
  • Uczniowie ZS 6NauczycieleZespół Szkół nr 6
  • Uczniów do projektuDokumenty naboroweRegulamin naboruProwadzących zajęcia
  • Matematyka-W1Matematyka-W2Matematyka-W3Matematyka-W4Informatyka-W1Informatyka-W2Biologa-WFizyka-WMatematyka-R1Język niemiecki-R
  • Zajęcia dydaktyczno - wyrównawczeZajęcia rozwijające uzdolnieniaZajęcia z zakresu doradztwa zawodowegoZajęcia z języka niemieckiegoStudia podyplomowe dla nauczycieliZaawansowany kurs językowyWycieczki naukowo - edukacyjneProjekt ekologiczny Warsztaty przyrodnicze
  • Zespół Szkół nr. 6 im. Mikołaja Kopernika




Aktualności

  • Wycieczka do Warszawy

    2021-06-08 21:51:51 - Krzysztof Tułaj

  • Zawieszenie zajęć

    2020-05-13 19:55:26 - Administrator

Starsze artykuły

Galeria

    Brak zdjęć!

Cała galeria

Rekrutacja

Uczniów do projektu

Rekrutacja do projektu przebiegać będzie w następujący sposób: najpierw przygotowane zostaną plakaty, które informować będą o formach zajęć, zasadach rekrutacji i korzyściach płynących z projektu. Następnie poprzez wychowawców prowadzona będzie rekrutacja bezpośrednia w klasach, przewidzianych do realizacji projektu. Każdy uczeń chcący przystąpić do projektu wypisywał będzie dokument, w których określi preferowane formy pracy. Ostateczny dobór uczestników nastąpi w trakcie rozmowy z komisją, w skład której wejdzie dyrektor szkoły, nauczyciel danego przedmiotu i koordynator projektu. Decydować będzie opinia wychowawcy klasy, forma autoprezentacji ucznia obejmująca przede wszystkim motywację przystąpienia do projektu. Rekrutacja uczestników projektu przebiegać będzie zgodnie z ustaloną procedurą -nauczyciel-specjalista wspólnie z koordynatorem projektu w czasie rozmowy kwalifikacyjnej określą preferencje ucznia i zasugerują grupę, do której zgodnie ze swymi uzdolnieniami i zainteresowaniami powinien trafić.

Dokumenty naborowe

W czasie rekrutacji generowane będą następujące dokumenty:

  • zgłoszenie do projektu;
  • zgoda rodziców/opiekunów w przypadku ucznia niepełnoletniego;
  • dane osobowe ucznia;
  • oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych;
  • oświadczenie o wykorzystaniu efektów działań i wizerunku;
  • deklaracja zgłoszeniowa do poszczególnych form wsparcia;
  • dokument zawierający rekomendację nauczyciela i wychowawcy oraz średnią ocen za poprzedni rok szkolny.

Regulamin naboru

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie  „Dziś matura - jutro studia. Podnosimy poziom kształcenia ogólnego   w ZS 6 im. M. Kopernika w Rudzie Śląskiej” 

§ 1

Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady, warunki i tryb uczestnictwa uczniów Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Kopernika w Rudzie Śląskiej w projekcie pod nazwą „Dziś matura - jutro studia. Podnosimy poziom kształcenia ogólnego w ZS6 im. M. Kopernika w Rudzie Śląskiej”, zwanym dalej projektem.

2. Projekt jest przedsięwzięciem realizowanym przez Zespół Szkół nr 6 im. M. Kopernika w Rudzie Śląskiej w ramach poddziałania: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs

3. Projekt realizowany jest w terminie od 1.09.2019 do 15.07.2021.

4. Celem projektu jest podnoszenie poprzez kształtowanie i rozwijanie kompetencji kluczowych, poziomu umiejętności, wiedzy, kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej uczniów ZS nr 6 w Rudzie Śląskiej. W ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i przygotowujących do egzaminu maturalnego dążyć będziemy do likwidacji wszelkich braków, co przełoży się nie tylko na wyższą zdawalność egzaminu w szkole, ale przede wszystkim na wyższe jednostkowe wyniki, dając w ten sposób absolwentowi zdecydowanie lepsze szanse w dalszej działalności. Pragniemy także rozwijać predyspozycje uczniów i ich zainteresowania poprzez szereg zajęć o charakterze pozalekcyjnym, w czasie których będziemy ukierunkowywać, pobudzać i rozwijać. Rozbudzanie zainteresowań, określanie własnych potrzeb i stworzenie własnej ścieżki rozwoju dla każdego uczestnika projektu to pierwszoplanowe działanie, które osiągnąć będzie można także poprzez zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego i wsparcia psychologicznego. Planowane zajęcia obejmą także uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Jednym z ważnych obszarów działań będzie ukierunkowana pomoc psychologiczna.

5. Adresatem działań są w pierwszym roku uczniowie klas trzecich i czwartych oraz w drugim roku uczniowie klas drugich i trzecich ZS nr 6.

6. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego przez Unię Europejską.

7. Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne.

8. Wszelkie informacje o projekcie znajdują się na jego stronie internetowej.

§ 2

Informacje o działaniach projektowych adresowanych do uczniów oraz etapy i warunki rekrutacji

1. W ramach projektu działaniami bezpośrednio adresowanymi do uczniów są:

a. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

b. Zajęcia rozwijające uzdolnienia

c. Zajęcia z języka niemieckiego.

d. Zajęcia z doradztwa zawodowego i poruszania się po rynku pracy,

e. Wsparcie oraz warsztaty psychologiczno - pedagogiczne,

f. Projekt ekologiczny

g. Warsztaty przyrodnicze

h. Wycieczki naukowo - edukacyjne

- Wycieczka do Warszawy

- Wycieczka do Łodzi

- Wycieczka do Wrocławia

2. Kryteria naboru:

2.1.Uczeń musi uzyskać rekomendację wychowawcy,

2.2.Rodzice ucznia, jeśli jest on niepełnoletni, lub on sam, jeśli jest pełnoletni, podpisują oświadczenie woli przystąpienia do projektu,

2.3.Uczeń mieszka i uczy się na terenie województwa śląskiego,

2.4.Każdy uczestnik uzyskuje rekomendację od uczącego go nauczyciela przedmiotu zawodowego. Opinie są porównywane z opiniami pozostałych nauczycieli uczestniczących w projekcie,

2.5.Stworzona zostanie lista rezerwowa, na której znajdą się nazwiska tych uczniów, którzy uzyskali mniejsze ilości punktów, ale wyrażą wolę przystąpienia do projektu i rokować będą powodzenie w czasie zajęć.

3. Celem zajęć jest rozbudzenie zainteresowań uczniów, podniesienie ich poziomu wiedzy, a co za tym idzie lepsze przygotowanie do egzaminów zewnętrznych.

3.1.Zajęcia dydaktyczno -wyrównawcze prowadzone z przedmiotów ogólnych:

- matematyka,

- informatyka,

- biologia,

- fizyka.

3.2. Zajęcia rozwijające uzdolnienia prowadzone z przedmiotów ogólnych:

- matematyka,

- informatyka,

- fizyka

- język niemiecki

3.3 Oprócz zajęć z przedmiotów ogólnych, odbywać się będą również zajęcia

z doradztwa zawodowego, wsparcie oraz warsztaty psychologiczno - pedagogiczne.

4. Zakwalifikowany do udziału w projekcie uczeń zobowiązuje się w formie pisemnego oświadczenia do uczestnictwa we wszystkich zajęciach, aktywności w ich trakcie.

5. W wypadku, gdy uczeń nie angażuje się we właściwy sposób w działania, zespól nauczycieli prowadzących projekt ma prawo wykluczyć go z zajęć, a w to miejsce powołać ucznia zajmującego najwyższe miejsce na liście rezerwowej.

§ 3

Prawa i obowiązki uczestnika projektu.

1. Uczestnik ma prawo do bezpłatnego uczestnictwa we wszystkich proponowanych mu zajęciach.

2. Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania oświadczenia uczestnictwa, stosownej deklaracji, zgody do przetwarzania danych osobowych.

2.1.Jeśli uczestnik nie jest pełnoletni, na jego deklaracjach widnieje także podpis opiekuna.

2.2.Przyjmuje się zasadę, że o stopniu zaangażowania ucznia niepełnoletniego w projekt informowany jest opiekun raz na dwa miesiące.

3. Uczestnicy zobowiązują się do systematycznego uczestnictwa we wszystkich zajęciach, podpisywania listy obecności, aktywności na zajęciach, uczestnictwa w warsztatach oraz wycieczkach..

§ 4

Nieobecności i rezygnacja z udziału w projekcie

1. W razie nieobecności uczestnik zajęć w projekcie zobowiązany jest do ich usprawiedliwienia w formie pisemnej. Za nieobecność usprawiedliwioną uznaje się:

- Przyczyny zdrowotne - uzasadnione pisemnie

- Przyczyny losowe - uzasadnione pisemnie

2. W przypadku opuszczenia 10% zajęć bez usprawiedliwienia, uczestnik zostaje wykluczony z możliwości udziału w nich, a na jego miejsce wprowadza się ucznia z listy rezerwowej.

3. W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności uniemożliwiających udział w zajęciach, uczestnik może z nich zrezygnować po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jej przyczynach. Rezygnacja również musi zostać podpisana przez rodzica lub opiekuna prawnego.

§ 5

Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy prawa Wspólnot Europejskich dotyczące funduszy strukturalnych oraz przepisy prawa krajowego dotyczące Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

2. Ostateczna interpretacja zapisów Regulaminu, w oparciu o stosowne dokumenty programowe dotyczące wdrażania Programu Operacyjnego kapitał Ludzki należy do koordynatora projektu.

3. Realizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w Regulaminie, o czym informować będzie na stronie internetowej Projektu. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i obowiązuje do 31.08. 2021r.

4. Załączniki do niniejszego Regulaminu: są wzory oświadczeń i dokumentów rekrutacyjnych uczniów:

a. wzory oświadczeń i dokumentów rekrutacyjnych uczniów:

- dane uczestnika do formularza PEFS

- deklaracja uczestnictwa w projekcie

- oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych

- oświadczenie odnośnie finansowania działań w projekcie

- oświadczenie zapoznania się z harmonogramem realizacji

- oświadczenie o zapoznaniu się z programem i regulaminem projektu

- oświadczenie dotyczące badań ewaluacyjnych

- formularz zgłoszeniowy

- deklaracja zgłoszeniowa do poszczególnych form wsparcia

- dokument zawierający rekomendację nauczyciela i wychowawcy oraz średnią ocen za poprzedni rok szkolny

- oświadczenie o wykorzystaniu efektów działań i wizerunku;

- zgoda rodziców/opiekunów w przypadku ucznia niepełnoletniego;

b. po zakończeniu rekrutacji uczestników do regulaminu zostaną dołączone protokoły zawierające rekomendacje nauczycieli odnośnie udziału uczestników w zajęciach, protokół wyboru uczniów


Prowadzących zajęcia

Nauczyciele specjaliści prowadzący w projekcie grupy wyłonieni zostaną w wyniku konkursu, w czasie którego muszą przedstawić zakres tematyczny zajęć, określić metody prowadzenia zajęć i uzasadnić ich kompatybilność do braków materiałowych uczestników zajęć. W komisji zasiadać będą koordynator projektu i dyrektor szkoły. O wyborze zadecyduje prezentacja zakresu materiału i metod prowadzenia zajęć.

Fundusz regionalny

Fundusz regionalny

Polska

Polska

Śląskie

Śląskie

Unia Europejska

Unia Europejska

Aperture TechComp.

Aperture TechComp.

Kopernikus.pl

Kopernikus

Wszystkie prawa zastrzeżone

Designed by Adam Brzezowski