Rekrutacja
Uczniów do projektu
Rekrutacja do projektu przebiegać będzie w następujący sposób: najpierw przygotowane zostaną plakaty, które informować będą o formach zajęć, zasadach rekrutacji i korzyściach płynących z projektu. Następnie poprzez wychowawców prowadzona będzie rekrutacja bezpośrednia w klasach, przewidzianych do realizacji projektu. Każdy uczeń chcący przystąpić do projektu wypisywał będzie dokument, w których określi preferowane formy pracy. Ostateczny dobór uczestników nastąpi w trakcie rozmowy z komisją, w skład której wejdzie dyrektor szkoły, nauczyciel danego przedmiotu i koordynator projektu. Decydować będzie opinia wychowawcy klasy, forma autoprezentacji ucznia obejmująca przede wszystkim motywację przystąpienia do projektu. Rekrutacja uczestników projektu przebiegać będzie zgodnie z ustaloną procedurą -nauczyciel-specjalista wspólnie z koordynatorem projektu w czasie rozmowy kwalifikacyjnej określą preferencje ucznia i zasugerują grupę, do której zgodnie ze swymi uzdolnieniami i zainteresowaniami powinien trafić.
Dokumenty naborowe
W czasie rekrutacji generowane będą następujące dokumenty:
- zgłoszenie do projektu;
- zgoda rodziców/opiekunów w przypadku ucznia niepełnoletniego;
- dane osobowe ucznia;
- oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych;
- oświadczenie o wykorzystaniu efektów działań i wizerunku;
- deklaracja zgłoszeniowa do poszczególnych form wsparcia;
- dokument zawierający rekomendację nauczyciela i wychowawcy oraz średnią ocen za poprzedni rok szkolny.
Regulamin naboru
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie „Dziś matura - jutro studia. Podnosimy poziom kształcenia ogólnego w ZS 6 im. M. Kopernika w Rudzie Śląskiej”
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady, warunki i tryb uczestnictwa uczniów Zespołu Szkół nr 6 im. Mikołaja Kopernika w Rudzie Śląskiej w projekcie pod nazwą „Dziś matura - jutro studia. Podnosimy poziom kształcenia ogólnego w ZS6 im. M. Kopernika w Rudzie Śląskiej”, zwanym dalej projektem.
2. Projekt jest przedsięwzięciem realizowanym przez Zespół Szkół nr 6 im. M. Kopernika w Rudzie Śląskiej w ramach poddziałania: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs
3. Projekt realizowany jest w terminie od 1.09.2019 do 15.07.2021.
4. Celem projektu jest podnoszenie poprzez kształtowanie i rozwijanie kompetencji kluczowych, poziomu umiejętności, wiedzy, kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej uczniów ZS nr 6 w Rudzie Śląskiej. W ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i przygotowujących do egzaminu maturalnego dążyć będziemy do likwidacji wszelkich braków, co przełoży się nie tylko na wyższą zdawalność egzaminu w szkole, ale przede wszystkim na wyższe jednostkowe wyniki, dając w ten sposób absolwentowi zdecydowanie lepsze szanse w dalszej działalności. Pragniemy także rozwijać predyspozycje uczniów i ich zainteresowania poprzez szereg zajęć o charakterze pozalekcyjnym, w czasie których będziemy ukierunkowywać, pobudzać i rozwijać. Rozbudzanie zainteresowań, określanie własnych potrzeb i stworzenie własnej ścieżki rozwoju dla każdego uczestnika projektu to pierwszoplanowe działanie, które osiągnąć będzie można także poprzez zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego i wsparcia psychologicznego. Planowane zajęcia obejmą także uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Jednym z ważnych obszarów działań będzie ukierunkowana pomoc psychologiczna.
5. Adresatem działań są w pierwszym roku uczniowie klas trzecich i czwartych oraz w drugim roku uczniowie klas drugich i trzecich ZS nr 6.
6. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego przez Unię Europejską.
7. Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne.
8. Wszelkie informacje o projekcie znajdują się na jego stronie internetowej.
§ 2
Informacje o działaniach projektowych adresowanych do uczniów oraz etapy i warunki rekrutacji
1. W ramach projektu działaniami bezpośrednio adresowanymi do uczniów są:
a. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze
b. Zajęcia rozwijające uzdolnienia
c. Zajęcia z języka niemieckiego.
d. Zajęcia z doradztwa zawodowego i poruszania się po rynku pracy,
e. Wsparcie oraz warsztaty psychologiczno - pedagogiczne,
f. Projekt ekologiczny
g. Warsztaty przyrodnicze
h. Wycieczki naukowo - edukacyjne
- Wycieczka do Warszawy
- Wycieczka do Łodzi
- Wycieczka do Wrocławia
2. Kryteria naboru:
2.1.Uczeń musi uzyskać rekomendację wychowawcy,
2.2.Rodzice ucznia, jeśli jest on niepełnoletni, lub on sam, jeśli jest pełnoletni, podpisują oświadczenie woli przystąpienia do projektu,
2.3.Uczeń mieszka i uczy się na terenie województwa śląskiego,
2.4.Każdy uczestnik uzyskuje rekomendację od uczącego go nauczyciela przedmiotu zawodowego. Opinie są porównywane z opiniami pozostałych nauczycieli uczestniczących w projekcie,
2.5.Stworzona zostanie lista rezerwowa, na której znajdą się nazwiska tych uczniów, którzy uzyskali mniejsze ilości punktów, ale wyrażą wolę przystąpienia do projektu i rokować będą powodzenie w czasie zajęć.
3. Celem zajęć jest rozbudzenie zainteresowań uczniów, podniesienie ich poziomu wiedzy, a co za tym idzie lepsze przygotowanie do egzaminów zewnętrznych.
3.1.Zajęcia dydaktyczno -wyrównawcze prowadzone z przedmiotów ogólnych:
- matematyka,
- informatyka,
- biologia,
- fizyka.
3.2. Zajęcia rozwijające uzdolnienia prowadzone z przedmiotów ogólnych:
- matematyka,
- informatyka,
- fizyka
- język niemiecki
3.3 Oprócz zajęć z przedmiotów ogólnych, odbywać się będą również zajęcia
z doradztwa zawodowego, wsparcie oraz warsztaty psychologiczno - pedagogiczne.
4. Zakwalifikowany do udziału w projekcie uczeń zobowiązuje się w formie pisemnego oświadczenia do uczestnictwa we wszystkich zajęciach, aktywności w ich trakcie.
5. W wypadku, gdy uczeń nie angażuje się we właściwy sposób w działania, zespól nauczycieli prowadzących projekt ma prawo wykluczyć go z zajęć, a w to miejsce powołać ucznia zajmującego najwyższe miejsce na liście rezerwowej.
§ 3
Prawa i obowiązki uczestnika projektu.
1. Uczestnik ma prawo do bezpłatnego uczestnictwa we wszystkich proponowanych mu zajęciach.
2. Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i podpisania oświadczenia uczestnictwa, stosownej deklaracji, zgody do przetwarzania danych osobowych.
2.1.Jeśli uczestnik nie jest pełnoletni, na jego deklaracjach widnieje także podpis opiekuna.
2.2.Przyjmuje się zasadę, że o stopniu zaangażowania ucznia niepełnoletniego w projekt informowany jest opiekun raz na dwa miesiące.
3. Uczestnicy zobowiązują się do systematycznego uczestnictwa we wszystkich zajęciach, podpisywania listy obecności, aktywności na zajęciach, uczestnictwa w warsztatach oraz wycieczkach..
§ 4
Nieobecności i rezygnacja z udziału w projekcie
1. W razie nieobecności uczestnik zajęć w projekcie zobowiązany jest do ich usprawiedliwienia w formie pisemnej. Za nieobecność usprawiedliwioną uznaje się:
- Przyczyny zdrowotne - uzasadnione pisemnie
- Przyczyny losowe - uzasadnione pisemnie
2. W przypadku opuszczenia 10% zajęć bez usprawiedliwienia, uczestnik zostaje wykluczony z możliwości udziału w nich, a na jego miejsce wprowadza się ucznia z listy rezerwowej.
3. W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności uniemożliwiających udział w zajęciach, uczestnik może z nich zrezygnować po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jej przyczynach. Rezygnacja również musi zostać podpisana przez rodzica lub opiekuna prawnego.
§ 5
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy prawa Wspólnot Europejskich dotyczące funduszy strukturalnych oraz przepisy prawa krajowego dotyczące Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
2. Ostateczna interpretacja zapisów Regulaminu, w oparciu o stosowne dokumenty programowe dotyczące wdrażania Programu Operacyjnego kapitał Ludzki należy do koordynatora projektu.
3. Realizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w Regulaminie, o czym informować będzie na stronie internetowej Projektu. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i obowiązuje do 31.08. 2021r.
4. Załączniki do niniejszego Regulaminu: są wzory oświadczeń i dokumentów rekrutacyjnych uczniów:
a. wzory oświadczeń i dokumentów rekrutacyjnych uczniów:
- dane uczestnika do formularza PEFS
- deklaracja uczestnictwa w projekcie
- oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych
- oświadczenie odnośnie finansowania działań w projekcie
- oświadczenie zapoznania się z harmonogramem realizacji
- oświadczenie o zapoznaniu się z programem i regulaminem projektu
- oświadczenie dotyczące badań ewaluacyjnych
- formularz zgłoszeniowy
- deklaracja zgłoszeniowa do poszczególnych form wsparcia
- dokument zawierający rekomendację nauczyciela i wychowawcy oraz średnią ocen za poprzedni rok szkolny
- oświadczenie o wykorzystaniu efektów działań i wizerunku;
- zgoda rodziców/opiekunów w przypadku ucznia niepełnoletniego;
b. po zakończeniu rekrutacji uczestników do regulaminu zostaną dołączone protokoły zawierające rekomendacje nauczycieli odnośnie udziału uczestników w zajęciach, protokół wyboru uczniów
Prowadzących zajęcia
Nauczyciele specjaliści prowadzący w projekcie grupy wyłonieni zostaną w wyniku konkursu, w czasie którego muszą przedstawić zakres tematyczny zajęć, określić metody prowadzenia zajęć i uzasadnić ich kompatybilność do braków materiałowych uczestników zajęć. W komisji zasiadać będą koordynator projektu i dyrektor szkoły. O wyborze zadecyduje prezentacja zakresu materiału i metod prowadzenia zajęć.