Beneficjenci projektu
Uczniowie ZS 6
Udział w projekcie weźmie 180 uczniów w tym 18 dziewcząt. Zajęcia w ramach mają za cel lepsze przygotowanie ucznia do matury i podniesienie jego kompetencji kluczowych. Łącznie w projekcie wezmą udział uczniowie 3 kolejnych roczników, uczęszczający do klas w 2019/20- trzecich i czwartych, 2020/21 - trzecich. Wsparciem zostaną objęci uczniowie Technikum nr 6 w zakresie udziału w zajęciach dodatkowych prowadzonych na terenie szkoły, których celem będzie podniesienie kompetencji kluczowych w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych i informatyki. Grupy uczniów są podzielone na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia, co przełoży się na możliwość zdania egzaminu maturalnego i nabycie kompetencji kluczowych na rynku pracy. Celem zajęć jest podniesienie ich poziomu wiedzy i umiejętności, co przełoży się na ich jednostkowe wyniki w czasie egzaminu maturalnego. Uczniowie ci bardzo często charakteryzują się brakami wyniesionymi z niższych etapów kształcenia. Ilość materiału, konieczność jego szybkiego przyswajania powoduje, że często braki się kumulują, co znajduje swoje odbicie w niskiej wartości zdawanych egzaminów. Podniesie to także samoocenę uczniów, którzy często rezygnują z dalszej nauki tłumacząc się, że nie podołają stopniu trudności. W projekcie duży nacisk położony na doradztwo edukacyjno-zawodowe i psychologiczne w celu określenia najlepszej ścieżki rozwojowej dla uczestników projektu. W naszej szkole prowadzone są co prawda zajęcia przygotowujące do egzaminów maturalnych, ale prowadzący je nauczyciele realizują to w formie wolontariatu, stąd zbyt mała w stosunku do oczekiwań uczniowskich oferta. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych podniesie poziom kształcenia w szkole, co znajdzie swoje odbicie nie tylko w ilości zdających egzamin, ale przede wszystkim w jednostkowym poziomie wyników uczniów. Realizacja projektu edukacyjnego poza celami dydaktycznymi będzie miała również wpływ na podniesienie poczucia wspólnoty ze społecznością lokalną, kształtować będzie odpowiedzialność za tzw. małą ojczyznę.
Drugą dużą grupę beneficjentów projektu stanowią uczestnicy zajęć rozwijających umiejętności. W poprzednich latach w ramach tzw. 19-tej godziny w szkole prowadzone były dodatkowe zajęcia, w czasie których pracowano nad rozwijaniem indywidualnych zainteresowań uczniowskich, kształceniem postaw badawczych, propagowaniem idei uczenia się. Chociaż w szkole pojawiła się forma zajęć rozwijających uzdolnienia, ich ilość jest niewystarczająca do potrzeb. A uczniom naszej szkoły zależy na własnym rozwoju, chętnie podejmą działania kształtujące i doskonalące. Dzięki realizacji projektu będzie można stworzyć zajęcia dopasowane do indywidualnych potrzeb ucznia, doskonaląc go i rozwijając. Działania te będą miały wpływ na rozwój zainteresowań uczniów, co skutkować będzie wyborem właściwego dla predyspozycji i zainteresowań ucznia kierunku studiów i jego dalszej karierze zawodowej.
Nauczyciele
Wsparciem objęci zostaną także nauczyciele ZS nr 6 (12 nauczycieli w tym 7 kobiet) w formie studiów podyplomowych ora z kursów językowych. Dotyczy to nauczycieli przedmiotów z grupy matematyczno-przyrodniczej i informatyki. Udział nauczycieli w projekcie jest konieczny aby zwiększyć ich kompetencje edukacyjne. Wsparciem w projekcie objęci będą także nauczyciele od których w dzisiejszym świecie wymaga się nie tylko wykształcenia w różnych obszarach, umiejętności pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych, ale także biegłego posługiwania się językami obcymi. Dlatego planujemy stworzenie warunków podniesienia kompetencji po przez studia podyplomowe z zakresu np. doradztwa zawodowego. Podniesienie kompetencji to także specjalistyczny intensywny kurs języka angielskiego. Dzięki temu powstanie efekt synergii, ponieważ uczniowie będą kształceni przez lepiej wykwalifikowany personel co pozwoli na zwiększenie efektów projektu. Pozwoli to także na zachowanie jego trwałości i tym samym na zwiększenie poziomu nauczania w kolejnych latach. Wstępna weryfikacja przeprowadzona została w oparciu o prowadzone rozmowy i deklaracje woli udziału w projekcie.
Zespół Szkół nr 6
Zakup sprzętu
Aparat - Lustrzanka cyfrowa
Na potrzeby projektu (dokumentacja fotograficzna na potrzeby realizacji tego projektu ekologicznego czy warsztatów ekologicznych) planujemy zakup dobrej klasy aparat fotograficzny (lustrzanka cyfrowa), gdyż przygotowanie wystaw o których mowa przy projektach edukacyjnych wymienionych poniżej wymaga wydruku zdjęć w dużej rozdzielczości za czym idzie dobra jakość wykonanego zdjęcia. Szkoła na dzień dzisiejszy nie dysponuje aparatem fotograficznym. Sam aparat po zakończeniu realizacji działań w tym projekcie zostanie przekazany szkole, dzięki czemu będzie w przyszłości również używany do stworzenia dokumentacji fotograficznej kolejnych potencjalnych projektów dofinansowanych z UE oraz imprez szkolnych
Tablice multimedialne
W ramach projektu planujemy zakup tablic multimedialnych i rzutników wyposażonych w obiektywy szerokokątne.