Kursy dla uczniow
Programowanie aplikacji WEBOWYCH w języku PHP
Kurs planowany jest dla uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk. Jest kursem certyfikowanym, czyli wyposaży uczestnika w świadectwo, dające przyszłemu absolwentowi szkoły lepszą pozycję na rynku pracy. Czas trwania kursu to 4 dni po 8 h. Rekrutacja uczestników do tego kursu będzie prowadzona w następujący sposób: uczestnik projektu składa wniosek, na którym znajdują się rekomendacje nauczyciela przedmiotów zawodowych, nauczyciela prowadzącego zajęcia chociaż jednej formy, w której uczeń uczestniczy i koordynatora projektu. Dwie pierwsze rekomendacje stanowić będą opis postawy ucznia na zajęciach, trzecia będzie analizą jego aktywności na zajęciach. O zakwalifikowaniu się do kursu decydować będzie komisja rekrutacyjna. Kończący kurs uczeń otrzyma dokument, którego kserokopia stanowić będzie załącznik w Dokumentacji projektowej. Zakres tematyki kursu wykracza w sposób znaczny poza podstawę programową, a jego ukończenie daje absolwentowi konkretne, poszukiwane na rynku pracy umiejętności. O doborze tego rodzaju kursu zadecydowały konsultacje prowadzone z pracodawcami, z którymi tradycyjnie szkoła współpracuje. Celem kursu jest poznanie frameworka Symfony. Uczestnik pozna: podstawy wzorca projektowego MVC,
- pakiety,
- widoki,
- jak pracować z bazą danych,
- zasady generowania dynamicznej treści strony,
- obsługę formularzy.
Tworzenie interaktywnych witryn internetowych w języku java script
Kurs planowany jest dla uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk. Jest kursem certyfikowanym, czyli wyposaży uczestnika w świadectwo, dające przyszłemu absolwentowi szkoły lepszą pozycję na rynku pracy. Czas trwania kursu to 4 dni po 8 h. Rekrutacja uczestników do tego kursu będzie prowadzona w następujący sposób: uczestnik projektu składa wniosek, na którym znajdują się rekomendacje nauczyciela przedmiotów zawodowych, nauczyciela prowadzącego zajęcia chociaż jednej formy, w której uczeń uczestniczy i koordynatora projektu. Dwie pierwsze rekomendacje stanowić będą opis postawy ucznia na zajęciach, trzecia będzie analizą jego aktywności na zajęciach. O zakwalifikowaniu się do kursu decydować będzie komisja rekrutacyjna. Kończący kurs uczeń otrzyma dokument, którego kserokopia stanowić będzie załącznik w Dokumentacji projektowej. Zakres tematyki kursu wykracza poza podstawę programową, jest rozszerzeniem i wprowadzeniem nowych umiejetności poszukiwanych na lokalnym rynku pracy. O wyborze tej tematyki kursu zdecydowały prowadzone z pracodawcami rozmowy. Celem kursu jest poznanie możliwości serwera linux na przykładzie systemu Ubuntu. Kurs obejmuje między innymi zagadnienia:
- instalacji serwera Ubuntu,
- obsługa systemu plików,
- konfiguracja serwera DHCP,
- konfiguracja serwera DNS,
- instalacja i konfiguracja usług serwerowych Apache, PHP, MySQL, Wordpress i FTP,
- konfiguracja i zarządzanie własnym serwerem pocztowym,
- VPN
Kurs AUTOCAD stopień drugi
Kurs AutoCAD stopień II przeznaczony dla tych użytkowników programu AutoCAD, którzy chcą efektywniej wykorzystywać funkcjonalność programu w środowisku dwuwymiarowym. Na szkoleniu użytkownik poznaje kolejne zaawansowane obiekty i uczy się jak wykorzystywać wcześniej utworzone rysunki. Ponad to po kursie użytkownik potrafi zarządzać obiektami zewnętrznymi oraz pracować w przestrzeni zarówno modelu jak i papieru. Czas trwania: 20 godzin. Rekrutacja uczestników do tego kursu będzie prowadzona w następujący sposób: uczestnik projektu składa wniosek, na którym znajdują się rekomendacje nauczyciela przedmiotów zawodowych, nauczyciela prowadzącego zajęcia chociaż jednej formy, w której uczeń uczestniczy i koordynatora projektu. Dwie pierwsze rekomendacje stanowić będą opis postawy ucznia na zajęciach, trzecia będzie analizą jego aktywności na zajęciach. O zakwalifikowaniu się do kursu decydować będzie komisja rekrutacyjna. Zdobycie tego certyfikatu dla absolwenta jest ogromnym plusem na rynku pracy, ponieważ z naszych obserwacji wynika, że wielu pracodawców zwraca uwagę na brak podstawowych umiejętności młodych pracowników w zakresie posługiwania się programami projektowymi. Kurs adresowany jest przede wszystkim dla uczniów kształcących się w zawodzie technik budownictwa, dla których wykonywanie projektów, wymiarowanie detali i tworzenie modeli jest podstawową umiejętnością zawodową. Tematyka kursu wykracza ponad podstawę programową, będąc w ten sposób atutem dla absolwenta szkoły na rynku pracy. Na poziomie szkolnym prowadzi się kształcenie w zakresie AUTOCADU Stopień I, a oferta tego kursu ale stopnia II będzie dla naszych uczniów doskonałą możliwością wzbogacenia własnych umiejętności.
Kurs AUTOCAD stopień trzeci
Kurs AutoCAD stopień III przeznaczony dla Użytkowników, którzy chcą wykorzystywać możliwości trójwymiarowej prezentacji swoich modeli. W trakcie szkolenia użytkownik poznaje narzędzia do jej tworzenia, a także możliwości przygotowania obiektów i ich modyfikacji. Program szkolenia obejmuje tworzenie prostej fotorealistycznej wizualizacji modelu.
Kurs kosztorysowania w programie NORMA PRO
Jednym z podstawowych wymagań stawianych obecnie pracownikom sektora budowlanego jest umiejętność kosztorysowania. Służą temu celowi specjalistyczne programy komputerowe, których opanowanie w warunkach domowych jest zupełnie niemożliwe. Dlatego proponujemy naszym uczniom udział w takiej formie dokształcania, dzięki której absolwent szkoły, posługując się profesjonalnym programem będzie konkurencyjny na rynku pracy czas trwania kursu 30h. Rekrutacja uczestników do tego kursu będzie prowadzona w następujący sposób: uczestnik projektu składa wniosek, na którym znajdują się rekomendacje nauczyciela przedmiotów zawodowych, nauczyciela prowadzącego zajęcia chociaż jednej formy, w której uczeń uczestniczy i koordynatora projektu. Dwie pierwsze rekomendacje stanowić będą opis postawy ucznia na zajęciach, trzecia będzie analizą jego aktywności na zajęciach. O zakwalifikowaniu się do kursu decydować będzie komisja rekrutacyjna. Certyfikat ukończenia kursów kosztorysowania, a szczególnie w programie NORMA jest jedną z najbardziej poszukiwanych umiejętności na rynku pracy, na co wskazują pracodawcy w prowadzonych z nimi wywiadach.
Fotowoltaika, Pompy ciepła
W warunkach laboratoryjnych i w pracowniach kształcenia zawodowego uczeń najczęściej styka się z modelem urządzenia. Wynika z tego, że nie zawsze potrafi odnaleźć się wówczas, gdy do czynienia ma z rzeczywistym urządzaniem. Absolwent szkoły wkraczający na rynek pracy powinien móc się po nim sprawnie i skutecznie poruszać. Udział w kursie, w czasie którego ma możliwość zapoznania się z nowoczesnymi urządzeniami, poznaje ich parametry i sposób doboru do określonych warunków to niewątpliwy atut na rynku pracy. Jako szkoła pragniemy wyposażyć ucznia w możliwie wiele takich atutów, stąd propozycja udziału w kursie organizowanym w ramach Akademii Viessmann. Czas trwania szkolenia 16h. . Rekrutacja uczestników do tego kursu będzie prowadzona w następujący sposób: uczestnik projektu składa wniosek, na którym znajdują się rekomendacje nauczyciela przedmiotów zawodowych, nauczyciela prowadzącego zajęcia chociaż jednej formy, w której uczeń uczestniczy i koordynatora projektu. Dwie pierwsze rekomendacje stanowić będą opis postawy ucznia na zajęciach, trzecia będzie analizą jego aktywności na zajęciach. Wskazujemy tutaj na konkretnego wykonawcę czynności - firmę Viessmann, ale szkolenia tej firmy cieszą się ogromną popularnością i są uważane za najlepsze na rynku pracy. Pragniemy wyposażyć naszego absolwenta w umiejętności, które rzeczywiście cenne dla pracodawcy. Wyposażenie absolwenta w certyfikat ukończenia kursu będący potwierdzeniem jego kwalifikacji zawodowych wykraczających poza ramy podstawy kształcenia jest możliwością zdobycia lepszej pracy i odnalezienia się w środowisku zawodowym. Kurs certyfikowany wyposażający ucznia w umiejętności doboru, montażu i uruchomienia a następnie serwisowania urządzeń, da mu bezspornie dobrą pozycję na rynku pracy.
Kurs SEP
W pracy elektryka i elektronika uprawnienia SEP stanowią pierwszy z wielu kroków, które musi wykonać. Dają mu one możliwość wykonywania rzeczywistych i konkretnych działań. Proponowany w projekcie udział w kursie jest kontynuacja tradycyjnych w naszej szkole działań - organizacji takiego kursu, aby absolwent wkraczał na rynek pracy wyposażony w podstawowe uprawnienia elektryczne. Kurs jest trzydniowy i kończy się egzaminem, Rekrutacja do udziału w kursie przebiegać będzie na takich samych warunkach, jak do wcześniej wymienionych kursów. Kura będzie odbywał się na terenie szkoły, w wymiarze 24 godzin (3 dni po 8 godzin).
Wyjazd do firmy Fakro
Wycieczka do firmy Fakro w rzeczywistości jest wyjazdem na trzydniowe warsztaty szkoleniowe zakończone uzyskaniem certyfikatu przez uczestniczących w szkoleniu uczniów. O wyborze konkretnej firmy zadecydowało zajmowane przez nią miejsce na rynku produktów budowlanych, poziom prowadzonych szkoleń i otwartość na współpracę ze szkołami. Żadna inna firma zajmująca się produkcją stolarki budowlanej i urządzeń energetyki odnawialnej nie odpowiedziała na nasze zapytanie o możliwość zorganizowania certyfikowanego szkolenia. Dodatkową atrakcją dla uczestników miał być jeden dzień wypoczynkowy, pozwalający skorzystać młodzieży z miejscowych atrakcji. Z tego punktu programu rezygnujemy. Temat kursu certyfikowanego to: Montowanie okien dachowych, świetlików i wyłazów; kurs trwa 3 dni po 7 godzin zegarowych i kończy się wręczeniem certyfikatu określającego poziom zdobytych umiejętności. Wyjazd zaplanowano dla 25 uczniów + 3 opiekunów.
Wyjazd do PAN
Planowana wycieczka to wyjazd uczniów na dwie formy podnoszenia kwalifikacji – do Jabłonnej, w której zajęcia odbywać się będą w ośrodku PAN, a ich celem będzie poznanie najbardziej nowoczesnych rozwiązań urządzeń energetyki odnawialnej, które w kolejnych latach pojawiać się będą na rynku. Warsztaty trwać będą 7 godzin zegarowych, zakończą się wręczeniem certyfikatu każdemu uczestnikowi. Ponieważ jest to ośrodek badawczy, zakres ćwiczeń będzie zgodny z ofertą przygotowaną przez prowadzących zajęcia. Właściwy kurs odbędzie się w Rypinie. Jego zakres to instalacja i eksploatacja urządzeń energetyki odnawialnej. Kurs trwać będzie 3 dni po 7 godzin dziennie i zakończy się także wręczeniem certyfikatu. W ramach zajęć uczniowie będą ćwiczyć m. In. Umiejętność podłączania, konserwacji i sterowania w elektrowni słonecznej, zasady konserwacji i montażu urządzeń na farmie wiatrowej, konserwacji urządzeń służących do produkcji biogazu. W planach znalazły się także zwiedzanie elektrowni w Gródku i Żurze, jednak te działania nie zakończą się żadną formą certyfikacji, dlatego z nich rezygnujemy. Ośrodek PAN w Jabłonnej wybrany został, ponieważ jest to jedyna placówka tego typu działająca na terenie Polski i prowadząca certyfikowane szkolenia. Firma w Rypinie wybrana została ze względu na wcześniejsze kontakty projektodawcy (grupa nauczycieli szkoliła się w tej miejscowości w zakresie urządzeń energetyki odnawialnej). Powodem było także to, że na terenie Śląska nie występują farmy wiatrowe, zatem te umiejętności w formie praktycznej uczniowie uzyskać mogą jedynie w innym regionie Wyjazd zaplanowano dla 20 uczniów i 2 opiekunów.