Rekrutacja
Zasady rekrutacji uczniów do projektu
Rekrutacja uczniów w projekcie będzie ciągła w odniesieniu do poszczególnych form wsparcia prowadzona od I kwartału 2024 do I kwartału 2026 r. zgodnie z harmonogramem projektu.
Wszelkie informacje i dokumenty będą dostępne w Biurach Projektu. oraz elektronicznie na stronach internetowych podmiotów realizujących projekt ZS1/ZS2/ZS3/ZS5 i ZS6 oraz realizatora RAR „Inwestor” zachowując standardy dostępności cyfrowej i komunikacyjnej, co będzie weryfikowane przez Koordynatorów Szkolnych. Uczestnictwo w projekcie będzie dobrowolne na podstawie deklaracji udziału i poprzedzone rekrutacją. Rekrutację prowadzą Koordynatorzy zatrudnieni w szkołach.
Rekrutacja odbywać się będzie w dwóch etapach:
1. Ocena formalna (1 pkt - spełnia, 0 pkt – nie spełnia): - uczeń/nnica szkoły biorącej udział w projekcie, - kształci w jednym z
kierunków zgodnym z procesem transformacji regionu w odniesieniu do intel. Specj. woj. Śl
2. Ocena merytoryczna na podst. formularza zgłoszeniowego dla UP w oparciu o następujące kryteria: wyniki osiągane w nauce i frekw. na zajęciach. W pierwszej kolejności przyjmowani będą uczniowie/uczennice osiągający najlepsze wyniki ze wszystkich
przedmiotów oraz najwyższa frekwencja. Wynik ucznia oblicza się według wzoru: 0,7 C + 0,3 D gdzie: C - śr. ocen z wszystkich przedmiotów z półrocza, D–ocena z zachowania z półrocza.
W wyniku postępowania rekrutacji powstanie Lista Kandydatów podzielona na listę podstawową i rezerwową. Lista rankingowa powstanie z list utworzonych w poszczególnych szkołach. Do proj. zostaną zakwalifikowani uczniowie z listy podstawowej. każdy uczeń otrzyma min. dwie formy wsparcia w projekcie.
W przypadku chęci uczestnictwa ucznia w kursie Prawo Jazdy kat. B na etapie rekrutacji będzie brana sytuacja finansowa UP. Wsp. trafi do ucznia w najcięższej sytuacji społeczno-ekonomicznej
Wszelkie informacje i dokumenty będą dostępne w Biurach Projektu. oraz elektronicznie na stronach internetowych podmiotów realizujących projekt ZS1/ZS2/ZS3/ZS5 i ZS6 oraz realizatora RAR „Inwestor” zachowując standardy dostępności cyfrowej i komunikacyjnej, co będzie weryfikowane przez Koordynatorów Szkolnych. Uczestnictwo w projekcie będzie dobrowolne na podstawie deklaracji udziału i poprzedzone rekrutacją. Rekrutację prowadzą Koordynatorzy zatrudnieni w szkołach.
Rekrutacja odbywać się będzie w dwóch etapach:
1. Ocena formalna (1 pkt - spełnia, 0 pkt – nie spełnia): - uczeń/nnica szkoły biorącej udział w projekcie, - kształci w jednym z
kierunków zgodnym z procesem transformacji regionu w odniesieniu do intel. Specj. woj. Śl
2. Ocena merytoryczna na podst. formularza zgłoszeniowego dla UP w oparciu o następujące kryteria: wyniki osiągane w nauce i frekw. na zajęciach. W pierwszej kolejności przyjmowani będą uczniowie/uczennice osiągający najlepsze wyniki ze wszystkich
przedmiotów oraz najwyższa frekwencja. Wynik ucznia oblicza się według wzoru: 0,7 C + 0,3 D gdzie: C - śr. ocen z wszystkich przedmiotów z półrocza, D–ocena z zachowania z półrocza.
W wyniku postępowania rekrutacji powstanie Lista Kandydatów podzielona na listę podstawową i rezerwową. Lista rankingowa powstanie z list utworzonych w poszczególnych szkołach. Do proj. zostaną zakwalifikowani uczniowie z listy podstawowej. każdy uczeń otrzyma min. dwie formy wsparcia w projekcie.
W przypadku chęci uczestnictwa ucznia w kursie Prawo Jazdy kat. B na etapie rekrutacji będzie brana sytuacja finansowa UP. Wsp. trafi do ucznia w najcięższej sytuacji społeczno-ekonomicznej
Zasady rekrutacji nauczycieli do projektu
Podobne zasady jak w przypadku rekrutacji uczniów i uczennic. Rekrutacja w 2 etapach:
1.Ocena formalna (1 pkt-spełnia, 0 pkt–nie spełnia): nauczyciel kształcenia zawodowego szkoły biorącej udział w projekcie
2.Ocena merytoryczna (niska-1, średnia-2, wysoka-3): na podst. formularza zgłoszeniowego dla nauczycieli kształcenia zaw. zawierającego inf. o kryteriach merytorycznych. O kwalilfikowalności nauczyciela do projektu decydować będą:
a) kolejność zgłoszeń
b) korzystanie z dofinansowania do dokształcania w okresie ostatnich 5 lat,
c) ilość godzin z przedmiotów zawodowych,
d) staż pracy,
e) sprawowanie opieki nad osobą zależną, niepełnosprawną.
f) nauczyciel kształcący w jednym z kierunków int.specj.
Zasadniczo zakłada się, że jeden nauczyciel skorzysta z minimum 1 formy wsparcia
1.Ocena formalna (1 pkt-spełnia, 0 pkt–nie spełnia): nauczyciel kształcenia zawodowego szkoły biorącej udział w projekcie
2.Ocena merytoryczna (niska-1, średnia-2, wysoka-3): na podst. formularza zgłoszeniowego dla nauczycieli kształcenia zaw. zawierającego inf. o kryteriach merytorycznych. O kwalilfikowalności nauczyciela do projektu decydować będą:
a) kolejność zgłoszeń
b) korzystanie z dofinansowania do dokształcania w okresie ostatnich 5 lat,
c) ilość godzin z przedmiotów zawodowych,
d) staż pracy,
e) sprawowanie opieki nad osobą zależną, niepełnosprawną.
f) nauczyciel kształcący w jednym z kierunków int.specj.
Zasadniczo zakłada się, że jeden nauczyciel skorzysta z minimum 1 formy wsparcia